Vragen
-
Bent u verzekerd, dan gaat de rekening rechtstreeks naar uw zorgverzekeraar.
Bent u niet verzekerd, dan betaalt u de kosten van het consult of recept direct op de spoedpost. U kunt alleen pinnen. De betaling dient voorafgaand aan het consult te worden voldaan.
Klik hier voor een overzicht van de actuele tarieven.
Spoedposten stellen niet zelf hun tarieven vast. Dit gebeurt door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). -
Ja, de basisverzekering dekt de kosten van de huisarts en dus ook van de huisarts op de spoedpost.
-
Waarschijnlijk beschikt ons systeem niet over uw correcte verzekeringsgegevens. Neemt u contact op met onze financiële administratie om uw gegevens te controleren.
U kunt de financiële administratie bereiken (tijdens kantoortijden) op 085 - 53 60 353 of per e-mail via declaraties@primacura.nl
-
’s Avonds, ’s nachts en in het weekend zit er een team klaar van triagisten (doktersassistenten of verpleegkundigen) en huisartsen. Er staat een visiteauto met chauffeur gereed voor visite aan huis. Er worden dus kosten gemaakt om spoedeisende hulp te kunnen bieden. Soms hoeft u niet naar de post te komen en volstaat een telefonisch advies. Dan worden de kosten van dat advies in rekening gebracht.
-
Dat doet de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Dit landelijke orgaan stelt de tarieven voor instellingen in de gezondheidszorg vast. De NZa bekijkt ieder jaar welke tarieven de spoedpost moet hanteren. De tarieven kunnen per spoedpost verschillen.
-
De spoedpost kan niets veranderen aan de hoogte van uw rekening. De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) stelt ze vast.