Veelgestelde vragen
Niet de vraag die je zoekt?
Technische vragen over het programma VIPLive, mail of bel Calculus:
Inhoudelijke vragen over contracten, declaraties of verwijzingen:
Per e-mail naar Katja Stam:
declaraties@primacura.nl
PrimaCura is telefonisch bereikbaar:
- Van maandag t/m donderdag
- Tussen 9.30 en 11.30
- Telefoon 085 - 53 60 353
Vragen
-
Ga naar deze pagina voor het aanvragen van een contract.
-
Voor patiënten die voor het DBC Diabetes zijn aangemeld maakt de praktijkondersteuner een verwijzing aan voor de podotherapeut voor het opstellen van een behandelplan vanaf zorgprofiel 2.
De podotherapeut bepaalt of de voetbehandelingen door de pedicure uitgevoerd kunnen worden. In dit geval maakt de praktijkondersteuner de verwijzing aan voor de pedicure of laat de bestaande verwijzing open staan.De podotherapeut maakt dus geen verwijzing aan maar is wel casemanager voor de voetzorg. De pedicure moet dus een contract hebben met PrimaCura Netwerkzorg en de declaraties voor de werkzaamheden via VIPLive bij PrimaCura Netwerkzorg indienen.
-
Wat niet tot de medische zorg behoort is bijvoorbeeld het weghalen van eelt of knippen van nagels vanwege cosmetische redenen. Dus waar het geen risico’s op ulcera betreft (zonder reeds aanwezige huid- of nagelproblemen waar ulcera door kunnen ontstaan).
-
Voor een verwijzing via VIPLive kun je contact opnemen met de praktijkondersteuner van de desbetreffende huisartsenpraktijk.
-
In dat geval kun je het beste contact opnemen met de praktijkondersteuner. Zij kan zien waarom de verwijzing is verwijderd en indien nodig een nieuwe verwijzing aanmaken.
-
Neem in dat geval even contact op met onze afdeling Financiën via declaraties@primacura.nl.
-
PrimaCura Netwerkzorg heeft met de podotherapeuten duidelijke afspraken gemaakt dat de patiënt bij de eigen pedicure blijft als de voetbehandelingen door de pedicure kunnen worden gedaan. Indien je een melding krijgt dat een patiënt naar een andere pedicure wordt verwezen, kun je dit per e-mail melden via declaraties@primacura.nl. Wij zullen dan de betreffende podotherapeut benaderen.
-
Er mag alleen ambulant gedeclareerd worden als de praktijkondersteuner dit in het behandelplan vermeld heeft.
-
De standaardvergoeding is:
-
180 minuten voor zorgprofiel 2
-
240 minuten voor zorgprofiel 3
-
300 minuten voor zorgprofiel 4
De podotherapeut kan besluiten of het nodig is om meer of minder minuten te geven. Dat wordt dan aangegeven in het behandelplan. Het aantal minuten dat de podotherapeut aangeeft is dan leidend.
-
-
De podotherapeut stelt een behandelplan op met daarin het aantal behandelingen en behandelminuten per patiënt. Indien blijkt dat dit aantal minuten onvoldoende is, moet de patiënt terug naar de podotherapeut om het behandelplan bij te laten stellen. De podotherapeut bepaalt dan of de patiënt meer behandelingen vergoed krijgt en past dit aan in het behandelplan en geeft dit vervolgens door aan declaraties@primacura.nl.
-
Consulten/behandelingen door ketenpartners (medisch pedicures, podotherapeuten, diëtisten en optometristen) worden door ons per maand verwerkt en uitbetaald. Het tijdspad hiervoor ziet er als volgt uit:
-
Op de 10e dag van iedere maand genereren wij een productie-overzicht uit VIPLive met daarop alle behandelingen met een behandeldatum in de voorgaande maand of eerder.
-
De betaling vindt een aantal werkdagen later plaats. Behandelingen die na de 9e dag van de maand worden ingevoerd in VIPLive, of die zijn uitgevoerd in de lopende maand, worden meegenomen in de betaling van de volgende maand.
Zie ook deze pagina.
-
-
ij de inloggegevens ontvang je een handleiding waarin beschreven staat hoe behandelingen gedeclareerd kunnen worden. Deze handleiding is ook terug te vinden op www.viplive.nl.
-
Je kunt op de tijdlijn van de patiënt de declaratie bewerken. Als je hier op hebt geklikt kun je de declaratie aanpassen en/of verwijderen.
-
Behandelingen kunnen tot drie maanden na afloop van het kalenderjaar waarin zij hebben plaatsgevonden, worden gedeclareerd.