Wachtkamerscherm voegt écht iets toe aan patiëntbeleving
“Een toevoeging voor de sfeer en beleving van de patiënt in de wachtkamer”, vanuit die invalshoek voerde Huisdok het wachtkamerscherm in. Aan het woord is Fatima Zahra, praktijkeigenaar.
Eigenheid en meeliften op landelijke informatie
“Het scherm heeft door de verticale stand een eigentijdse uitstraling. Wij vinden het een waardevolle toevoeging aan de wachtkamerervaring. In de presentatie op het scherm heb je als praktijk ruimte om heel eigen informatie op te nemen. Over je openingstijden, het team en je manier van werken. Daarnaast kun je meeliften op landelijke en regionale campagnes voor de huisartsenzorg. Onderwerpen die hierin aan bod komen zijn bijvoorbeeld thuisarts.nl, mantelzorg, adviezen rondom leefstijl of zorg in de laatste levensfase. In een cyclus van een aantal minuten speelt je hele presentatie af.”
Soepele ingebruikname
“De ingebruikname verliep bij ons heel soepel. We hebben zelf nagedacht over de basisinformatie die we op het scherm wilden delen. Vanuit de leverancier werd er een afspraak gepland om het scherm te komen monteren. Met een korte toelichting hebben we toen zelf een basis gelegd, passend bij de huisstijl van onze praktijk. De leverancier voegt daar de landelijke campagnes die voor de huisartsenzorg gelden aan toe. Daardoor blijft je presentatie helemaal actueel. Wij voelden ons echt ontzorgd. En na de implementatie hoef je zelf alleen te verversen als er iets wezenlijks in je praktijk verandert. Verder heb je er eigenlijk nauwelijks werk meer aan.”
Aanbeveling
“Ik beveel collega praktijken aan om ook gebruik te maken van het PrimaCura aanbod voor wachtkamerschermen. Waarom? Behalve dat je volledig ontzorgd wordt bij de ingebruikname hoef je ook zelf geen afspraken te maken over de kosten, installatie en onderhoud. Als huisarts is goede zorg verlenen aan patiënten de kern van het vak. Natuurlijk is wachtkamerbeleving ook een onderdeel van je werk. Dat je voor zulke thema’s kunt terugvallen op een partner die vantevoren zorgvuldig is geselecteerd op kwaliteit en prijs: dat is heel waardevol.”