In de huisartsenzorg hebben we al geruime tijd te maken met oplopende personeelstekorten en een toenemende zorgvraag. Kortom: de druk op de praktijk neemt toe. Digitale triage is een van de mogelijke oplossingen om deze oplopende druk het hoofd te kunnen bieden.
Waarom deze oplossing?
Met digitale triage kunnen patiënten hun klachten vooraf helder in beeld brengen. Ze ontvangen indien mogelijk zelfzorgadvies, of de zorgverlener krijgt vooraf inzicht in de aard en urgentie van de hulpvraag. Dit vermindert het aantal telefoontjes, maakt consulten efficiënter en zorgt voor betere doorstroom in de praktijk. Zo komt er meer ruimte voor mensen die écht zorg nodig hebben.
Welke oplossing bieden we?
Er bestaan verschillende digitale triagetools, elk met unieke functies. Sommige richten zich op advies aan patiënten, andere helpen professionals bij het inschatten van urgentie of het stellen van een voorlopige diagnose. Omdat de markt nog volop in ontwikkeling is, kiest PrimaCura bewust nog geen voorkeursleverancier.
Wel kan PrimaCura ondersteuning bieden aan praktijken bij het selecteren van een tool die het beste past bij hun wensen en helpen bij het implementeren en integreren in werkprocessen.
Wat zijn de voorwaarden?
De ondersteuning is vrijblijvend en afgestemd op de situatie van jouw praktijk. Er zijn geen vaste kosten of contracten.
Als jouw praktijk een Digitale Triagetool gebruikt, kun je mogelijk een vergoeding ontvangen van de zorgverzekeraars VGZ en CZ. Meer informatie vind je hieronder:
Overige informatie
Bekijk het overzicht van tools op de ROER-kennisbank over Digitale Triage. Praktijken die ondersteuning willen bij de keuze of implementatie van digitale triage kunnen contact opnemen met PrimaCura via [email protected] of klikken op onderstaande knop. Ook als je zonder hulp vanuit PrimaCura aan de slag gaat, houden we graag contact om ervaringen te delen en praktijkvoorbeelden te verzamelen.
Ben je geïnteresseerd, heb je vragen of wil je meedoen?