Het patiëntenportaal geeft patiënten toegang tot allerlei digitale zorgmogelijkheden. Denk aan het aanvragen van herhaalmedicatie, het bekijken van medische gegevens zoals labuitslagen, het plannen van afspraken of het stellen van vragen via e-consult.
Waarom deze oplossing?
Wanneer een portaal goed wordt gebruikt, leidt dit tot minder telefoontjes, soepelere werkprocessen en meer regie voor de patiënt. In de praktijk blijkt de inrichting van het portaal soms lastig, daarom biedt PrimaCura ondersteuning hierbij.
Welke oplossing bieden we?
PrimaCura helpt praktijken bij het opzetten, optimaliseren en actief gebruiken van het patiëntenportaal. Dit kan bijvoorbeeld door mee te denken over de inrichting, praktische tips om patiënten te activeren of advies over hoe het portaal onderdeel wordt van het dagelijkse werkproces.
Wat zijn de voorwaarden?
Er zijn geen vaste voorwaarden of verplichtingen. PrimaCura biedt kosteloos ondersteuning dat wordt afgestemd op de behoeften van jouw praktijk.
Overige informatie
Op de kennisbank van ROER kun je uitgebreide informatie, tips & tricks en praktische tools vinden om het gebruik van het portaal te verbeteren.
In dit artikel delen huisarts Piet Lodewijks en doktersassistente Conny Marijnissen van huisartsenpraktijk Lodewijkx (gezondheidscentrum Reeshof) hun ervaring met het patiëntenportaal.
Ben je geïnteresseerd, heb je vragen of wil je meedoen?